Hva gjør jeg når jeg får en dårlig dag?

Digital samhandling for brukerrepresentanter Forum Erfaringer/Experiences Hva gjør jeg når jeg får en dårlig dag?

Viser 8 innlegg - 1 til 8 (av totalt 8)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #2849
    Anonym

      Hva kan jeg gjøre når jeg får en dårlig dag? Hva gjør du?

      #2852
      Anonym

        Det er forskjellige ting jeg gjør. Nå har jeg fått en valp som tvinger meg å må ut og opp av senga. Så få noe som kan hjelpe seg å komme ut av senga kan være bra. Når jeg var på utdanning. Var det slikt at når jeg hadde en veldig dårlig dag. Lot jeg meg selv ikke gjøre skole arbeid å bare se TV og ligge i senga. Men nå når jeg ikke arbeider, så må jeg gjøre det motsatte. Gjøre noe som får meg ut av senga og ut. Å ta et varmt bad med noe deilig i kan være deilig. Kanskje møte venner. Eller kn man alltids se TV å ligge i senga. Men det er viktig at man ikke gjør det for lenge og for ofte ellers kan det bli et nytt problem. Tenker jeg da!

        #2886
        Anonym

          Wow, det høres ut som fabelaktig selvomsorg Michelle. 🙂

          Jeg liker også å ta et bad, har ikke badekar da, men kan ta en dusj, det har jeg gjort og hvis jeg føler meg litt uvel eller kald. Dyr er det jo og veldig mye terapi i har jeg hørt og lest. Da jeg var innlagt på psykiatrisk kom det ei ansatt med hunden sin flere ganger. Jeg er ikke oppvokst med noen dyr så jeg er ikke så godt vant med dem men jeg liker dyr da.

          Jeg liker å gå tur eller besøke venner. Før var jeg veldig mye mer ensom før men etter som årene har gått har jeg fått flere bekjentskaper i Kristiansand, min nye by.

          #3057
          Anonym

            You both write great stuff. I completely agree with you. Plus, when I’m having a really bad day, I start out by allowing myself to be like that with it. I often have a “phase” for some kind of podcast or channel on you tube that is very engaging. So I allow myself to make dinner and listen to my favorite thing. In addition, I give myself a “mission” that if I feel very bad on a given day and I am not effective in any activities or work – I set myself to do only one important thing. I don’t overload myself with tasks, but I also try not to lie down all day. For example, I give myself a few hours of lying down and then focus on doing this one task. And it usually works. The mission titled “Only One Important Thing Today” is working. For everyone, something important may be different. This could be: sending a long and difficult email, doing some household chores or going to one important place. It’s enough. There are days when we can do up to five things – but as long as I feel weaker – I allow myself to do so.

            #3070

            Hei
            Jeg har hund og må derfor ut å gå tur hver dag. Jeg går ofte mellom 5 og 10 km og når jeg har en dårlig dag, så hjelper turene meg mye.
            Av og til lytter jeg på musikk når jeg går, andre ganger lar jeg tankene flyte fritt, men prøver å unngå negative tanker. Når de negative tankene kommer har jeg begynt å lære meg å snu tankene til noe positivt å tenke på. Men det er å lære seg å ha gode dager tar tid, men sakte men sikkert blir det bedre.

            #3071
            Anonym

              Frode jeg har også en liten valp å må ut, jeg må ikke gå så langt for han skal ikke gå lange turer enda, men nå må jeg faktisk utenfor huset flere ganger daglig. Før hadde jeg ikke noe å gjøre utenfor dørene ble jeg inne. Nå må jeg ut vær dag. Så jeg blir litt mer vant til verden det ute. Og selv om dey er små turer så ser jeg de gjør goddt på den fysiske helsen Med lavere blod sukker, så det hjelper jo på psyken også.
              Og når jeg går tur går hører jeg på litt oppløftende musikk. Det hjelper ikke på alt men det hjelper litt. Å det lille hjelper faktisk mye.

              Jeg hAdde et romantisk syn på når jeg flyttet å fått hund. DA skulle alt bli så fantastisk å da skulle jeg starte blogg, gjøre masse være masse med venner osv osv. Jeg skulle se mindre TV.

              Jeg ser sikkert nesten like mye TV ikke startet blogg å livet har ikke blitt magisk forandret på den lille tiden jeg bodde alene og fått valp. MEN det lille som har forandret seg. Som å være ute vær dag. Og når jeg må fokusere på valpen skal slutte og bite os osv å når han må ut på do om natten. Det har gjort ganske mye alkivell må jeg minne meg selv på. Ting blir ikke magisk forandret. Og Til og med i starten av Valpe tiden ble den verre. Men det lille som forandrer seg utgjør mye fordey selv pm det ikke er lett å se. Et eksempel er før sluttet jeg å synge å etter 4 måneder på blakstad synger jeg igjen for 2 år siden. Å det er det største utviklingen selv om det virket lite.

              #3090
              Anonym

                Jeg merker at jeg kom inn i en veldig opptur med en times gåtur hver dag hele uka unntatt en dag. I sommer har jeg vært mye i skogen f.eks og på tur med studenter og faren min der de bor. Jeg synes det er blant annet mye enklere å åpne seg om de vanskelige tingene når jeg går på tur sammen med noen. Og hvis turen er litt bratt og jeg må streve litt så kjenner jeg på mye mestring etterpå.

                #3222
                Anonym

                  Recently I noticed that when I have a “bad day” it helps me a lot to watch interesting and educational YouTube videos about a given problem. Sometimes it is news from the world, but often social matters. I can immerse myself in these films even several times a day!

                  Nylig la jeg merke til at når jeg har en “dårlig dag”, hjelper det meg mye å se interessante og lærerike YouTube-videoer om et gitt problem. Noen ganger er det nyheter fra verden, men ofte er det sosiale. Jeg kan fordype meg i disse filmene til og med flere ganger om dagen!

                Viser 8 innlegg - 1 til 8 (av totalt 8)
                • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.