Å være representant i brukerutvalg

Digital samhandling for brukerrepresentanter Forum Erfaringer/Experiences Å være representant i brukerutvalg

Merket: 

Viser 13 innlegg - 1 til 13 (av totalt 13)
  • Forfatter
    Innlegg
  • #1319

    Det kan være utfordrende å være representant i brukerutvalg. Hvem skal man egentlig representere? Skal man representere bare seg selv eller skal man uttale seg på vegne av andre? Dersom man kun legger vekt på egne erfaringer kan dette bli lite representativt. Man bør være i kontakt med andre brukere og vite om deres erfaringer slik at man har et bredere grunnlag å uttale seg ut fra.

    #1321

    Det kan være delte meninger om dette. Det er viktig med egne erfaringer for å har reell forståelse av hvordan systemet fungerer. Viss man bare har snakket med andre om hvordan det føles, kan man ikke helt forstå det. Selv om man kan formulere det, blir det lett bare ord.

    • Dette svaret ble endret 3 år, 6 måneder siden av brukerforummh.
    #1875

    Det er viktig det du skriver om å ha egne erfaringer

    #2521

    Ja det er lettere å uttale seg om det man selv har erfart

    #2522

    Jeg erfarer at det er stor forskjell på å være brukerrepresentant og leder av utvalget, som jeg er.

    #2523

    Det kan ofte være vanskelig å være alene som brukerrepresentant

    #2524

    brukerrepresentant.

    #2525

    Har dere erfaringer med koordinator?

    #2526

    Det er fint med ett Forum der man kan utbytte ulike erfaringer.

    #2529
    Anonym

      Det er kjekt med en plass der man kan komme sammen å diskutere med andre representanter.

      #2617

      Det viser seg at i mange forskningsutvalg brukes et vanskelig språk.

      #2618

      Det viser seg at i mange forskningsutvalg brukes et vanskelig språk.

      #2837
      Anonym

        Jeg synes det kan være nyttig å vise vilje til utvikling som brukerrepresentant, at man er åpen for andres tilbakemeldinger og holde seg ajour med det nyeste av tema innenfor området en representerer. Jeg var selv erfaringskonsulent tidligere men har og andre engasjement i blant annet Mental Helse, man kan si at jeg da var en slags brukerrepresentant og at jeg er det enda, bare frivillig.

        Det er lett å bli alene i rollen som brukerrepresentant, slik brukerforum h over sier. Så det er nødvendig å alliere seg med flere som kjenner til ens eget felt. Dra på konferanser for å mingle og stifte nye bekjentskaper og bli med f.eks i gruppen for erfaringskonsulenter på facebook og erfaringsnettverket sin side.

        For å klare det vanskelige språket mener jeg det beste man kan gjøre er å lese noe og spørre masse spørsmål for å få rede på ting, gjerne av de som er nært knyttet til ens felt.

      Viser 13 innlegg - 1 til 13 (av totalt 13)
      • Du må være innlogget for å svare på dette emnet.