Digital samhandling for brukerrepresentanter › Forum › Erfaringer/Experiences › Å være representant i brukerutvalg › Svar til: Å være representant i brukerutvalg
Jeg synes det kan være nyttig å vise vilje til utvikling som brukerrepresentant, at man er åpen for andres tilbakemeldinger og holde seg ajour med det nyeste av tema innenfor området en representerer. Jeg var selv erfaringskonsulent tidligere men har og andre engasjement i blant annet Mental Helse, man kan si at jeg da var en slags brukerrepresentant og at jeg er det enda, bare frivillig.
Det er lett å bli alene i rollen som brukerrepresentant, slik brukerforum h over sier. Så det er nødvendig å alliere seg med flere som kjenner til ens eget felt. Dra på konferanser for å mingle og stifte nye bekjentskaper og bli med f.eks i gruppen for erfaringskonsulenter på facebook og erfaringsnettverket sin side.
For å klare det vanskelige språket mener jeg det beste man kan gjøre er å lese noe og spørre masse spørsmål for å få rede på ting, gjerne av de som er nært knyttet til ens felt.